de

del

Notimex
Boonil google.com
K'iintsil

U noj lu'umil Mëxico
Jueves 9 ti' marzo, 2017

Máax beetik u vicepresidentail Google ti’ America Latina, Adriana Noreña, tu ya’alaj le mola’ayo’ ku tukultik k’a’anan ka ka’ansak yéetel ka táakbesa’ak ko’olel ti’ ba’alo’ob yo’olal tecnología, tumen ma’ jach suuk u yila’alobi’.

Xaak’alil beeta’ano’obe’, ku ye’esiko’ob ko’olele’, ma’atech u jach táakbesalo’ob ti’ le jejeláas meyajo’ob yaan, ts’o’okole’ “wa meyajo’ob yaan ba’al u yil yéetel tecnología, ku jach p’íitchajal ko’olel, ba’ale’ le je’elo’ yaan ba’al u yil yéetel ba’ax ku ka’ansal ti’ ko’olel yéetel ba’ax ku ka’ansa’al ti’ xiibo’ob”.

Ti’ jump’éel xaak’al meyaj u beetmaj mola’aye’, chikpaj ko’olelo’obe’ chéen u 15 por cientoil ti’ tuláakal máaxo’ob ku meyajo’ob ti’ tecnología. Ts’o’okole’ le je’elo’, ku yéemel tak 10 por ciento le ken ila’ak jaytúul ku meyaj beey programador wa desarrollo ti’ software.

Ku ya’alale’ tia’al u ja’abil 2025 yaan u k’a’abéetkunsa’al kex 1.25 millones máaxo’ob meyajtik programación. Tu yo’olale’, Adriana Noreña tu ya’alaje’, yaan k’iine’, ma’ talam u kaxtal meyaji’, u talamile’ ku ch’íikil tu tuukul ko’olel yaan ba’alo’ob ma’ tu yutstal u beetik.

Kex beyo’, le je’elo’ táan u bin u k’expajal, je’el bix u bin u xíimbal yóok’ol kaab, je’el bix u bin u k’a’abéetkunsa’al tecnología yéetel nu’ukulo’ob celular.

Tu mola’ayil Google ti’ Latinoamérica, ku ya’alik, “k-meyaj ti’ ka’ap’éel noj lu’umo’ob, México yéetel Colombia, ts’o’okole’ jo’olbesa’an tumen ko’olel; k’a’anan ka k’a’ayta’ak le meyaj ku beetiko’obo’ tia’al ka ila’ak je’el u béeytale’.
Tia’al u Máank’inal Ko’olel, k’a’ajsa’ab jo’oljeake’, u mola’ayil Google tu k’ubaj 1.1 millones ti’ dólares tia’al ka ka’ansa’ak xch’úupalal yéetel ko’olel ti’ América Latina, u meyajto’ob jejeláas ba’alo’ob ti’ tecnología.

______________________________________________________________________

[b]Google apuesta por las mujeres en el mundo de la tecnología[/b]

La vicepresidente para América Latina de Google, Adriana Noreña, destacó que la empresa mantiene una apuesta constante para capacitar e insertar a más mujeres en el sector de la tecnología, en donde no es muy común su presencia.

De acuerdo con estudios que publica la compañía, sólo 15 por ciento del talento que trabaja en el sector tecnológico es del sexo femenino, y dicha cifra se reduce a 10 por ciento cuando se analizan puestos como programadores o desarrolladores de software.

En el caso de Google en Latinoamérica, apuntó, “tenemos a cargo de dos países (México y Colombia) a dos mujeres, el talento está ahí y hace falta empezar a mostrarlo, desde casa y dar a conocer este caso de ejemplos de éxito para que se divulguen”.

En el marco del Día Internacional de la Mujer, Google anunció una donación de 1.1 millones de dólares para apoyar la formación en tecnología de niñas y mujeres en América Latina.